Listing 1 - 10 of 78 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Leer samen spelen met Tim en Flapoor : een sociale vaardigheidstraining voor kinderen van 6 tot 10 jaar
Author:
ISBN: 9025616169 Year: 2000 Publisher: Lisse : Swets en Zeitlinger,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Innoverend leren in het zorginnovatiecentrum : het creëren van ruimte voor vernieuwing
Authors: ---
ISBN: 9789059316546 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kloof tussen theorie en praktijk is van alle tijden en van alle domeinen. Of het nu het zorgdomein betreft, het MKB of de ICT-sector: allen spreken over een lastig te overbruggen afstand tussen enerzijds het tastbare, concrete en direct toepasbare en anderzijds het theoretische en abstracte en de hierdoor moeilijker te verhapstukken informatie. De vermeende kloof heeft tot gevolg dat innovaties hun weg naar de praktijk maar mondjesmaat vinden. Dit is jammer en bovendien niet nodig! Met de introductie van het concept ZorgInnovatieCentrum wordt binnen het zorgdomein een richting aangegeven die succesvol blijk te zijn in het dichten van deze kloof. Tien jaar ervaring wordt gebundeld in dit boek waarbij de beginselen, methodieken en onderwijskundige en onderzoeksmatige ankerpunten van het ZorgInnovatieCentrum door verschillende belanghebbenden op een praktische wijze worden toegelicht. Laat uzelf overtuigen van het concept door kennis te nemen van dit praktische boek vol inzichten om zelf met het ZorgInnovatieCentrum aan de slag te gaan.


Book
Diagnostische onderzoeken en risicovolle handelingen : werkboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9046501833 Year: 2004 Publisher: Mechelen Kluwer


Book
Werkboek POP : communicatie en reflectie.
Authors: --- ---
ISBN: 9039522383 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service


Book
Mama, is dit een mens of een beest? Over autisme
Author:
ISBN: 9052405115 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Houtekiet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Al heel vroeg besefte ik dat Thomas op een andere manier met informatie omging, dat hij op een andere manier dacht. Zijn autisme heb ik steeds uitgelegd aan de hand van deze bijzondere denkstijl. Later heb ik veel bevestiging gevonden in de geschriften van begaafde mensen met autisme, mensen die autisme van binnen uit beschrijven. Het verschijnsel detail-denken of overselectief denken blijft in de officiële literatuur onderbelicht. Het verdient verder te worden bestudeerd.'


Book
Intervisie in de gezondheidszorg : introduceren en toepassen van casuïstiekmethode
Author:
ISBN: 9035225538 Year: 2002 Publisher: Maarssen Elsevier


Book
Docentenhandleiding : uitscheiding-vervolg
Authors: ---
ISBN: 9031335037 Year: 2001 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Object
Vaardighedenkaartjes : van probleem naar vaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525888 Year: 2020 Publisher: Huizen Rotterdam Pica Jonger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat moet je leren om een probleem te laten verdwijnen? De Vaardighedenkaartjes geven antwoord op deze vraag en helpen kinderen oplossingsgericht te kijken naar probleemgedrag. Je maakt eenvoudig inzichtelijk welke vaardigheden kinderen willen leren, maar ook welke ze al bezitten.Deze kaartenset, die aansluit bij de succesvolle Kids' Skills-aanpak, is verdeeld in vier categorieën:- Vaardigheden voor omgang met anderen- Vaardigheden voor in de klas- Vaardigheden voor het omgaan met emoties- Vaardigheden voor moedDe Vaardighedenkaartjes zijn op vele manieren te gebruiken door leerkrachten, ouders en (kinder)coaches.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/vaardighedenkaartjes-pica


Book
Het ImPACT programma : trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis : handleiding voor hulpverleners
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789058731180 Year: 2022 Publisher: SIG vzw

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ImPACT is een wetenschappelijk onderbouwd, toegankelijk en gebruiksvriendelijk programma om kinderen met een autismespectrumstoornis (ASS) te ondersteunen in hun ontwikkeling van sociaalcommunicatieve vaardigheden. We zijn verheugd dat we de vernieuwde editie van ImPACT ook in het Nederlands ter beschikking kunnen stellen.Handleiding voor oudersDeze handleiding zet je als ouder op weg om je kind zelf te stimuleren op het vlak van sociale betrokkenheid, communicatie, imitatie en spelvaardigheden. De technieken worden in eenvoudige maar effectieve stappen uitgelegd, zodat je ze gemakkelijk kunt toepassen in dagelijkse familieroutines en -activiteiten. Alle technieken in dit boek zijn gestoeld op de ontwikkelings- en gedragswetenschap. Bij het boek hoort een website met alle nodige ondersteunend materiaal.https://www.sig-net.be/publicatie/195/het-impact-programma--handleiding-voor-ouders--tweede-herwerkte-uitgave#!


Book
PEERS sociale vaardigheidstraining voor jongeren met ontwikkelings- en autismespectrumstoornissen : handleiding voor trainers
Authors: ---
ISBN: 9789492297228 9492297221 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Hogrefe Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beperkte sociaal-communicatieve competenties vormen de kern van een autismespectrumstoornis.De adolescentie vormt voor veel jongeren met een autismespectrumstoornis een uitdaging, doordat er in deze levensfase een groot beroep gedaan wordt op sociale en communicatieve vaardigheden om te komen tot de acceptatie door leeftijdsgenoten.Lang werd verondersteld dat er weinig uitzicht was op verbeteringen in de sociale competenties van mensen met autisme. Recenter onderzoek toont echter aan dat bij een deel van de mensen met autisme een positieve ontwikkeling van sociale competenties mogelijk is. Deze ontwikkeling kan extra gestimuleerd worden door middel van sociale vaardigheidstrainingen. Deze trainingen zijn gericht op het via bewuste cognitieve processen expliciet aanleren en intrainen van sociaal bewustzijn, sociaal redeneren en sociaal handelen.Het Amerikaanse Program for the Education and Enrichment of Relational Skills (PEERS) van Elisabeth Laugeson en Fred Frankel is een sociale vaardigheidstraining die specifiek ontwikkeld is voor middelbare scholieren van 12-18 jaar met een autismespectrumstoornis, die gemotiveerd zijn om vriendschappen te sluiten en te onderhouden.De PEERS handleiding voor trainers bevat 14 volledig uitgeschreven wekelijkse groepsbijeenkomsten, waarin met allerlei werkvormen en met betrokkenheid van de ouders sociale vaardigheden worden aangeleerd. In de PEERS-training komen onderwerpen aan bod die voor het sociaal functioneren van adolescenten cruciaal zijn: gespreksvaardigheden, het kiezen van geschikte vrienden, gepast gebruik van humor, het mengen in een gesprek en het afronden van een gesprek, afspreken met vrienden, en het omgaan met afwijzing, meningsverschillen, geruchten of roddels.https://www.hogrefe.com/nl/shop/peers-sociale-vaardigheidstraining-voor-jongeren-met-ontwikkelings-en-autismespectrumstoornissen-95576.html

Listing 1 - 10 of 78 << page
of 8
>>
Sort by